Alex Potter / Orpheus Britannicus & Friends

XXVII Festival internacional de Música Antiga i Barroca de Peníscola  (Producció de l'Institut Valencià de Cultura, Diputació de Castelló i Ajuntament de Peníscola)

Dijous 4 d'agost de 2022 -  22.30h - Pati d'Armes del Castell del Papa Luna - Preu: 12 euros

Alex Potter
Patrick Ayrton
Salomé Gasselin

Entrada 12 euros:

https://taquilla.ivc.gva.es/janto/main.php?Nivel=Evento&idEvento=040822POTTER

Alex Potter

Descrit com “la nova estrella del món del contratenor”, Alex Potter és un demandat solista per a música dels Segles XVII i XVIII. Ha cantat sota la direcció de mestres com Philippe Herreweghe, Thomas Hengelbrock, Lars Ulrik Mortensen, Jos van Veldhoven, Peter Neumann, Paul Goodwin i Frieder Bernius. A més de les seves nombroses actuacions amb obres de Bach, Händel i altres coneguts compositors, té particular interès a descobrir un repertori menys conegut cantant i gravant sota la seva pròpia direcció.

Després de començar la seva carrera musical com a cantant del cor de la Catedral de Southwark, Alex Potter va ser escolà i lector musical en el New College d'Oxford. Va continuar estudiant cant i interpretació barroca en la Schola Cantorum de Basilea amb Gerd Türk,ampliant els seus estudis amb Evelyn Tubb.

Destaquen algunes de les seves últimes actuacions que inclouen: Joshua de Händel dirigit per Stephen Layton juntament amb The Holst Singers, la Passió segons Sant Mateu de Bach amb Manfred Honeck i l'Orquestra Simfònica de Stuttgart, un concert a solo en el Festival de Música Antiga de Utrech amb el ensemble Viennese Baroque Music, la Missa en si menor de Bach amb el Collegium 1704/Vaclav Luks en el Festival de Salzburg i una gira amb música d'Henry Purcell sota la direcció de Philippe Herreweghe i el Collegium Vocale Gent.

Alex Potter té una gran discografia amb diferents grups. Un cd a només per a alt amb el ensemble Vienesse Baroque Music: Fede e Amor –editat en 2014 pel segell Ramée. Participa també en el recent enregistrament de la Missa en Si menor de Bach amb Concerto Copenhagen i Lars Urik Mortensen.

We sing to him - Henry Purcell (1659-1685)
Love’s Fruition - Henry Lawes (1596-1662)
Bone Jesu, Verbum Patris - Matthew Locke (1621-1677)
Daphne - Richard Sumarte (15??-1630)
Fain would I change that note - Tobias Hume (1579?-1645)
If Music be the food of Love (The first and third Setting) - Henry Purcell
Theater Tune-Jigg-Ground - John Blow (1648/9-1708)
(solo harpsichord)
What hope for us remains - Henry Purcell
Tell me no more - John Blow
Here the Deities approve - Henry Purcell
Sabine has a thousand charms - John Blow
Improvised Fantasia on a given Theme - Patrick Ayrton (1961)
A Hymne to God the father - Pelham Humpfrey (1647-1674)
Wilt Thou forgive that sin
An evening Hymn - Henry Purcell
Why does my Laura shun me? - John Blow (1648/9-1708)

El segle XVII va ser un dels més violents i turbulents de la història de les Illes Britàniques. Però també va ser una època de gran progrés de totes les arts: pintura, arquitectura, poesia i, per descomptat, música. El millor i més famós compositor del segle va ser Henry Purcell (1659-1695), que va arribar a ser anomenat "Orpheus Britannicus". Aquí es presenta música de Purcell i contemporanis menys coneguts com a John Blow, Pelham Humpfrey i Matthew Locke. Aquesta música ens porta a través d'una àmplia gamma d'emocions, que inclouen alegria, pietat, tristesa i, per descomptat, alguns exemples meravellosos del famós "humor britànic".

El programa té una durada aproximada d'una hora i quinze minuts sense pausa.

Alex Potter, contratenor (Anglaterra)

Patrick Ayrton, clavicèmbal

Salomé Gasselin, viola de gamba